runforyrlife

Fredags(m)fys

Kategori: löpning

 
Känns bra när jag tittar på min Funbeatkalender och ser att jag tränat 5/6 fredagar detta år. Igår brände jag av ett intervallpass. 5-4-3-2-2-1-1 intervaller till På Spåret på tvn. Hur bra sällskap som helst och det var längesen jag kunde så många frågor. Kanske blev extra skärpt när jag sprang samtidigt ;)
 
/En intervallform som nästan blir progressiv av sig själv eftersom distansen hela tiden blir kortare medan hastigheten ökar. Löp 5-4-3-2-1 min. med 2 min. jogg mellan varje intervall. Se till att hålla tempot uppe rejält på trappans två sista steg. Då ska du nästan hålla sprinttempo och löpa betydligt snabbare än ditt maxtempo på 5 km. Är du i bra form och van vid att träna hårt, kan du köra trappan två gånger. Denna typ av intervaller tränar konditionen och inte minst snabbheten. Tänk också på att värma upp ordentligt före intervallpasset./
 
Kände mig pigg i kroppen så jag la till en 2min och en 1min till. De sista minutrarna sprang jag verkligen max. De nya skorna gör verkligen löpningen mycket bättre. Så sköna och vilken skillnad mot min gamla trostjänare.
 
Idag har jag planerat ett tungt benpass tillsammans med Maria. Så nu ska jag ladda med lite mat!
 
Ha en skön lördag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lena säger:

    Åh, jag måste skaffa mig ett löpband hemma. Hittade ett billigt på Ellos, men maxspeed var 15 km i timmen. och jag skulle nog vilja ha mer, även om jag inte springer fortare så just vid intervaller. Bara för att kunna ta ut sig helt jävla sjukt mycket ;)

    Let me know hur magpasset var! Jag ska köra det ikväll =)

    2013-02-10 | 14:57:02
    Bloggadress: http://gopublic.devote.se

Kommentera inlägget här: