runforyrlife

Socker

Kategori: Allmänt

Det har gått 20 dagar av min utmaning 30 dagar utan socker, alkohol och shopping. Har gått fin fint och jag har inte haft några problem med att avstå något av de. Igår morse när jag skulle äta frukost så fanns inget pålägg hemma så jag tog marmelad(!) Och idag fick jag svaret på varför jag ska skippa sockret... Världens huvudvärk som sitter som berget. Dessutom är det lågtryck och det mår jag inte heller bra av.
 
När man har migrän så gäller det att hitta de utlösande effekterna, socker är en stor sådan tydligen för mig. Tycker att det är så tråkigt att man ska bli begränsad i livet. Skulle vara så gott att äta söndagsfrukost med rostade mackor med ost och marmelad. Men det går inte, ost är en annan fälla.
 
Läxan av detta blir att fortsätta med att äta "rena" produkter. Mycket frukt och grönt och dessutom har jag dragit ner på kaffet rejält. En kopp om dagen får räcka. Jag fortsätter att fylla på listan av vad som får mig att må bra och plockar bort allt skräp...
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: