runforyrlife

New shoes

Kategori: Allmänt

Ciao!
 
Jag har varit i stort behov av ett par nya löparskor ett bra tag nu men har inte tagit tag i det hela. Nu har jag iallafall haft en enorm anledning att köpa nya eftersom jag inte kan springa i mina gamla slitna på Göteborgsvarvet. Igår var jag till Örebro och gick förbi Löplabbet. Och vilken tur att jag gick dit! 70% på massor av skor och jag provade jag vet inte hur många innan jag hittade ett par som satt som handen i handsken. 1300 nypris och med rabatt blev det knappt 400kr!!! Snacka om att jag var nöjd med mitt köp! Nu kan jag ju unna mig lite nya träningskläder för pengarna som blev över från den tänkte summan. ;)
 
Idag tog jag mina nya skor och gick upp till gymmet för lite intervaller. Strålande solsken så nu har jag tankat lite d-vitamin.
Började med att värma upp i 15min/2km på crosstrainern. Sen blev det 5x3min intervaller. Totalt med nedvarvningsjogg blev det 40min/5,18km. Skorna kändes toppen så nu blir det att springa in dem ordentligt innan maj.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: